
26. 8. 2020
Platební morálka v registrech dlužníků
V registrech dlužníků jsou dnes poměrně detailní informace a záznamy v nich se dávno netýkají jen notorických neplatičů. Každý, kdo měl kreditní kartu, půjčku, telefon s paušální platbou se v záznamech bude vyskytovat. Nepříjemným překvapením je i to, že záznam v registru můžete mít i ve chvíli, kdy jste o půjčku jen zažádali, ale k jejímu čerpání nedošlo. Situace, kdy je v registru záznam o dluhu, co byl již dávno uhrazen, není výjimečná. Narovnání skutečnosti zabere čas.
Před nákupem nemovitosti prověřte registry
Nákup nemovitosti je dnes velmi často svázán s žádostí o hypoteční úvěr. Ačkoliv jste předem navštívili banku a nechali si zpracovat návrh financování, můžete narazit na problém při schvalování. Banky začnou registry dlužníků prověřovat až ve chvíli, kdy žádost o úvěr skutečně podáte.
Registrů dlužníků je celá řada, ale obvykle postačí prověřit SOLUS, NRKI (nebankovní registr klientských informací) a BRKI (bankovního registru klientských informací).
O výpis z registru SOLUS můžete požádat formou SMS (bude nutná autorizace a úhrada poplatku, 50 Kč za kód a 99 Kč za první výpis). O výpis z NRKI můžete požádat online, bývá k dispozici za poplatek 100 Kč. Osobně v centrále společnosti je možné žádat i o výpis z BRKI, žádost je zpoplatněna částkou 100 Kč. O výpis z BRKI a NRKI lze žádat společně za 180 Kč.
Pozor na různé webové stránky, které nejsou oficiální a nabízí výpis za vyšší poplatek.
Včasné zjištění šetří peníze
Může trvat až 30 dní, než obdržíte informaci z registrů dlužníků. Proto si situaci prověřte ještě před podpisem rezervační smlouvy a uhrazením zálohy.
Žádost o výmaz z registru
U každého zápisu lze požádat o výmaz z registru dlužníků. Žádat můžete konkrétní instituci, která záznam do registru vložila. Rovněž můžete o výmaz záznamu požádat sami, ale je třeba mít potvrzení, že konkrétní dluh byl již uhrazen.
U některých pohledávek lze přistoupit k výmazu okamžitě, jinde existuje určitá lhůta (i několik let) a k výmazu dojde po uplynutí dané lhůty.
Autor: Ilona Nováková
V realitách jsem začala pracovat v roce 2008, v obchodě ale dělám od doby, kdy jsem opustila školu.
Reality se staly mojí srdcovkou. V této práci se snoubí všechno, co mě naplňuje. Pomáhám lidem v náročné životní situaci řešit vše tak, aby to bylo pro ně co nejvýhodnější a aby se necítili pod tlakem. Při tom musím zohlednit i všechny nutné legislativní a logistické procesy. Různorodost a komplexnost práce realitního makléře mě nutí stále na sobě pracovat a vzdělávat se, protože jenom tak mohu zajistit svým klientům své služby na co nejvyšší úrovni.
Ráda s klienty nejprve všechno podrobně rozeberu, abych jim pak mohla najít řešení "šité na míru". Vždycky tvrdím, že stejně jako získat z prodeje co nejvyšší cenu, je neméně důležité projít procesem v klidu a bez zbytečného stresu a obav. A já vím, že to jde.
K tomu všemu samozřejmě musím využívat i moderní marketingové nástroje, sledovat vývoj realitního trhu a neustále se vzdělávat. Točím video prohlídky, vytvářím Home Staging a pracuji na sociálních sítích. Jednám s katastry nemovitostí, zajišťuji potřebné doklady, jednám s bankami a finančními poradci, konzultuji možná řešení, zajišťuji kontinuitu všech procesů, převádím média, konzultuji daňové otázky atd. Mým cílem je vždy spokojenost klienta. Podle toho poznám, že dělám svoji práci dobře.
Za každým prodejem nemovitosti se skrývá lidský příběh a to je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Pokud Vás zajímá cokoliv dalšího, neváhejte mě kontaktovat. Úcta a profesionální přístup ke klientům jsou pro mě naprostou samozřejmostí a prioritou. Během své realitní praxe jsem se obklopila opravdovými profesionály a ráda Vám svoje i jejich služby poskytnu.
Těším se na spolupráci s Vámi.