Pomoc, mám doma neprodejnou nemovitost!

Pomoc, mám doma neprodejnou nemovitost!

Co s tím? Jak se to v dnešní době, kdy je všeobecně nedostatek bytů či domů na trhu, vůbec může stát? Pokud se nemovitost neprodává, vyplývají z toho jen dvě věci:

  • špatný marketink

  • nereálná cena

V případě, že prodáváte s pomocí realitní kanceláře, špatný marketink můžete s vysokou pravděpodobností vyloučit. Máte kvalitní fotografie, poutavý popis, týdny běží a nikdo se vám na byt neozývá? Podle čeho jste stanovili jeho prodejní cenu?

Řada majitelů nemovitostí používá stejnou strategii prodeje. A to „Zkusím, a když to nepůjde, zlevním". Na tom není nic špatného, Češi rádi při koupi vyjednávají o ceně. Problém nastane až v případě, když ten první „nástřel" je příliš vzdálený realitě.

Často se setkávám s argumentem, že majitel bytu má na prodej čas a nic ho netlačí. Bohužel si neuvědomuje, že čím déle se dům prodává, tím jsou vyšší náklady, které jeho majitel musí snášet. Tvrzení, že byt nic nepotřebuje, není pravdivé. Musíte platit nájem, daně, v domech přes zimu temperovat, v létě sekat trávník atd. Kromě těchto věcí mají nemovitosti, které jsou dlouho na prodej, u kupujících punc podezřelosti. Nikdo se po čase neubrání otázce: „Jaký je tam háček, že se to ještě neprodalo?"

Nakonec se každý dříve či později dostane k tomu, že začne snižovat cenu. Ani na tom není nic špatného, když to udělá rozumně.

Možní kupující, když surfují po inzerátech, mají ve zvyku všímat si nemovitostí, které vyčnívají z průměru. Takže si předraženou nemovitost zapamatují. Stejně rychle zareagují i na změnu její ceny. Ale jestli si myslíte, že poběží k telefonu dohodnout si prohlídku, nemusí to být tak úplně pravda. Mohou vyčkávat, kolik ještě z ceny půjde dolů.

Není proto vůbec od věci prokonzultovat startovací prodejní cenu s makléřem, který má k dispozici databázi skutečných prodejních cen podobných nemovitostí.

Ilona Nováková
Autor: Ilona Nováková

V realitách jsem začala pracovat v roce 2008, v obchodě ale dělám od doby, kdy jsem opustila školu.

Reality se staly mojí srdcovkou. V této práci se snoubí všechno, co mě naplňuje. Pomáhám lidem v náročné životní situaci řešit vše tak, aby to bylo pro ně co nejvýhodnější a aby se necítili pod tlakem. Při tom musím zohlednit i všechny nutné legislativní a logistické procesy. Různorodost a komplexnost práce realitního makléře mě nutí stále na sobě pracovat a vzdělávat se, protože jenom tak mohu zajistit svým klientům své služby na co nejvyšší úrovni.

Ráda s klienty nejprve všechno podrobně rozeberu, abych jim pak mohla najít řešení "šité na míru".  Vždycky tvrdím, že stejně jako získat z prodeje co nejvyšší cenu, je neméně důležité projít procesem v klidu a bez zbytečného stresu a obav. A já vím, že to jde.

K tomu všemu samozřejmě musím využívat i moderní marketingové nástroje, sledovat vývoj realitního trhu a neustále se vzdělávat. Točím video prohlídky, vytvářím Home Staging a pracuji na sociálních sítích. Jednám s katastry nemovitostí, zajišťuji potřebné doklady, jednám s bankami a finančními poradci, konzultuji možná řešení, zajišťuji kontinuitu všech procesů, převádím média, konzultuji daňové otázky atd. Mým cílem je vždy spokojenost klienta. Podle toho poznám, že dělám svoji práci dobře.

Za každým prodejem nemovitosti se skrývá lidský příběh a to je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Pokud Vás zajímá cokoliv dalšího, neváhejte mě kontaktovat. Úcta a profesionální přístup ke klientům jsou pro mě naprostou samozřejmostí a prioritou. Během své realitní praxe jsem se obklopila opravdovými profesionály a ráda Vám svoje i jejich služby poskytnu.

Těším se na spolupráci s Vámi.

 

 

 

 

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení