Nedívejte se na ostatní. Jsou neúspěšní

Nedívejte se na ostatní. Jsou neúspěšní

Při prodeji nemovitostí je třeba sledovat trendy na trhu nemovitostí. To ale neznamená, porovnávat cenovky podobných bytů a domů v inzerci. Právě u nich se prodej nedaří, třeba i po několik měsíců. Relevantní údaje poskytují informace z katastru nemovitostí, pokles prodejů nemovitostí představuje oproti loňsku 30 % a zároveň dochází k výraznému zlevňování.

Sleva odradí

Ačkoliv se titulky neustále ohání vysokou poptávkou po nemovitostech, je zřejmé, že dochází ke zlevňování bytů a domů. Tempo prodejů značně zpomalilo. Inzerce se začínají mnohem více plnit a kupující mají z čeho vybírat. Proč tomu tak je? Protože prodávající doufají v prodej za vysokou cenu, která platila během minulého roku. Celková doba prodeje se neúměrně prodlužuje, nemovitosti zůstávají v nabídce už ne po týdny, ale po měsíce. Je nutné sáhnout ke slevě z kupní ceny, často i opakovaně.

Co působí dobře u spotřebního zboží a motivuje k nákupu, nepůsobí dobře u nemovitostí. Jakmile kupující narazí na byt nebo dům s klesající cenovkou, okamžitě mu v mysli rozbliká pomyslná červená kontrolka. Nemovitost se za inzerovanou cenu nedaří prodat, vidělo ji jistě už mnoho zájemců. Nikdo ji nekoupil, protože u nemovitosti je nějaký problém.

Známá skutečnost, která umí zkomplikovat nebo dokonce zmařit prodej u kvalitních nemovitostí.

Důležitost správně nastavené prodejní ceny znovu nabývá na významu.

 

Katastr nemovitostí zná pravdu

Dle údajů z katastru nemovitostí snadno zjistíte, že oproti loňskému roku došlo k poklesu v prodaných nemovitostech o 30 %. Větší propad v prodejích byl zaznamenám u rodinných domů, jak je zřejmé z níže uvedeného grafu.

 image001_3  

K výraznému poklesu prodejů došlo i v případě bytů, zde je trend poklesu pozvolnější. Na změny a tendence trhu je třeba včas reagovat a neočekávat realizaci prodeje za cenu, která platila v loňském roce a rozhodně ne rychlostí, která byla enormní. Dravá poptávka se zklidňuje, to vede k delšímu a komplikovanějšímu prodeji za výrazně nižší cenu.

Vidíte, za kolik prodávají ostatní? Tak se nedívejte

Argument, že inzerce je plná domů a bytů k prodeji za stejné ceny, jako v loňském roce, je zcela lichá. Proč jsou tyto nemovitosti viditelné v inzerci? Protože se je nedaří prodat!

Statistiky hovoří zcela jasně, velké množství nabízených nemovitostí bylo před prodejem nutné zlevnit. Infografika ilustruje, že se oproti loňskému roku zlevnilo o 16 % nemovitostí více, je nutné ale zohlednit skutečnost, že v inzerci celkově narostl počet nabízených nemovitostí. Pokud promítneme do výpočtu celkový počet nemovitostí v nabídkách, zjistíme, že podíl zlevněných bytů je oproti loňskému roku téměř dvojnásobný.

image001_4  

U bytů představuje zlevnění v průměru 290 tisíc korun, částka se ale výrazně liší napříč jednotlivými kraji.

Rychlejšímu prodeji bytů a domů by mohlo pomoci avizované uvolnění pravidel pro poskytovaní hypotečních úvěrů, ty ale nepřinesou pokles úrokové míry, za kterou se hypotéky v současné době sjednávají.

Ilona Nováková
Autor: Ilona Nováková

V realitách jsem začala pracovat v roce 2008, v obchodě ale dělám od doby, kdy jsem opustila školu.

Reality se staly mojí srdcovkou. V této práci se snoubí všechno, co mě naplňuje. Pomáhám lidem v náročné životní situaci řešit vše tak, aby to bylo pro ně co nejvýhodnější a aby se necítili pod tlakem. Při tom musím zohlednit i všechny nutné legislativní a logistické procesy. Různorodost a komplexnost práce realitního makléře mě nutí stále na sobě pracovat a vzdělávat se, protože jenom tak mohu zajistit svým klientům své služby na co nejvyšší úrovni.

Ráda s klienty nejprve všechno podrobně rozeberu, abych jim pak mohla najít řešení "šité na míru".  Vždycky tvrdím, že stejně jako získat z prodeje co nejvyšší cenu, je neméně důležité projít procesem v klidu a bez zbytečného stresu a obav. A já vím, že to jde.

K tomu všemu samozřejmě musím využívat i moderní marketingové nástroje, sledovat vývoj realitního trhu a neustále se vzdělávat. Točím video prohlídky, vytvářím Home Staging a pracuji na sociálních sítích. Jednám s katastry nemovitostí, zajišťuji potřebné doklady, jednám s bankami a finančními poradci, konzultuji možná řešení, zajišťuji kontinuitu všech procesů, převádím média, konzultuji daňové otázky atd. Mým cílem je vždy spokojenost klienta. Podle toho poznám, že dělám svoji práci dobře.

Za každým prodejem nemovitosti se skrývá lidský příběh a to je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Pokud Vás zajímá cokoliv dalšího, neváhejte mě kontaktovat. Úcta a profesionální přístup ke klientům jsou pro mě naprostou samozřejmostí a prioritou. Během své realitní praxe jsem se obklopila opravdovými profesionály a ráda Vám svoje i jejich služby poskytnu.

Těším se na spolupráci s Vámi.

 

 

 

 

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení